← Vorige pagina
Persbericht open huis nieuwe dorpshuis Ruinen
07 april 2015

Assen, 30 maart 2015

Open huis nieuw dorpshuis Jan Wierengaweg in Ruinen

Zaterdag 11 april van 10.00 tot 12.00 uur

Op zaterdag 11 april is het open huis in het dorpshuis in aanbouw aan de Jan Wierengaweg in Ruinen. Tussen 10.00 en 12.00 uur krijgen geïnteresseerden uit Ruinen en omstreken de unieke mogelijkheid om voor de oplevering alvast een kijkje te nemen. De oplevering van het nieuwe dorpshuis staat gepland in juli 2015. Vanaf oktober vinden de activiteiten uit het huidige dorpshuis ‘De Tump’ voortaan plaats op de nieuwe locatie aan de Jan Wierengaweg.

Woningcorporatie Actium (ontwikkelaar/eigenaar en verhuurder) en zorgverlener Zorgcollectief Zuidwest-Drenthe (ZZWD) (huurder) werken samen aan de realisatie van het nieuwe woonservicecentrum inclusief dorpshuis in Ruinen, gesteund door gemeente De Wolden. Het open huis is een initiatief van de gebruikersgroep, bestaande uit leden van verenigingen die nu nog in het bestaande dorpshuis ‘De Tump’ zijn gehuisvest. De gebruikersgroep kijkt er reikhalzend naar uit om hun intrek te nemen aan de Jan Wierengaweg. Zij willen in dit stadium van de bouw hun trots over het nieuwe dorpshuis graag met andere inwoners van Ruinen en omstreken delen. Actium, ZZWD en Welzijn De Wolden ondersteunen het initiatief van de gebruikersgroep voor het open huis van harte.

Open huis zaterdag 11 april tussen 10.00 en 12.00 uur

De bouwplaats is op zaterdagochtend 11 april vanaf 10.00 uur toegankelijk via de (voormalige en ook toekomstige) hoofdingang aan de Jan Wierengaweg. Voor deze gelegenheid wordt de bouwlocatie keurig opgeruimd. Via een plattegrond vinden bezoekers eenvoudig hun weg en krijgen zij een goed beeld van de indeling van het gebouw. Leden van de gebruikersgroep en vertegenwoordigers van Actium, ZZWD en bouwpartij Bramer zijn aanwezig voor een toelichting.

Parkeren

In de uiteindelijke situatie voorziet het woon- en servicecentrum met 70 parkeerplaatsen ruimschoots in de behoefte. Rond de bouwlocatie zijn de parkeervoorzieningen nu echter nog beperkt. Daarom wordt bezoekers op zaterdag 11 april verzocht zoveel mogelijk te voet of per fiets naar de bouwlocatie aan de Jan Wierengaweg te komen.

Prijsvraag naam dorpshuis

Door de bouwlocatie open te stellen, probeert de gebruikersgroep inwoners van Ruinen al tijdens de bouw bij het nieuwe dorpshuis te betrekken. Ook op andere manieren is de dorpsgemeenschap betrokken. Zo heeft de gebruikersgroep een prijsvraag uitgeschreven om tot een naam voor het nieuwe dorpshuis te komen. De inzendtermijn voor de prijsvraag is inmiddels verstreken. Op maandag 20 april maakt een jury, bestaande uit onder meer een inwoner van Ruinen, de plaatselijke predikant en de directeur van ZZWD, de naam van het nieuwe dorpshuis bekend tijdens een dorps-informatieavond in De Tump.